Jarno en Yaël kampioen in Antwerpen

door | mei 14, 2023 | Voorpagina Slider | 0 Reacties

Zaterdag, 13 mei 2023 reisden een viertal judoka’s af van de judoschool naar Antwerpen (B) om daar deel te nemen aan het internationale toernooi Ippon Trophy toernooi. Luca Richardson, Jarno Shi-ming Bronsvoort, Yaël Schipper en Yara Papen reisden op vrijdag al naar België.

Een goede voorbereiding is het halve werk is de uitdrukking, dus vrijdag reizen en zaterdag de tatami op! Uitgerust en gedreven waren ze. Op dit toernooi draai je meestal eerst een poule ronde van 2 a 3 wedstrijden om vervolgens in afvalsysteem verder te komen. Alle vier kwamen in de hoofdronde.

Jarno en Yaël stormden door tot de finale en Luca en Yara verloren in die halve finale. Gelukkig wonnen ze alle vier de laatste ronde ronde voor het ere metaal. Dat maakte dat Yaël Schipper in de klasse tot 57 kilogram kampioen werd en Jarno Shi-ming Bronsvoort in de klasse tot 60 kilo ook. Luca Richardson (tot 60 kilo) en Yara Papen (tot 52 kilo) behaalde beiden het brons.