Luca Richardson Nederlands Kampioen

door | okt 31, 2021 | Nieuws, Voorpagina Post, Voorpagina Slider | 0 Reacties

Leek, 30 oktober 2021. Luca en Douwe reizen al zeer vroeg in de ochtend af naar Leek om aan het NK judo onder 15 jaar deel te nemen. Beiden hebben maar één doel en dat is het podium bereiken. Douwe schampt het podium en Luca Richardson wordt Nederlands Kampioen Judo onder vijftien jaar.

Voor de Hengelose judoka’s, beiden lid van Judoschool Haagsma, was er maar één doel het afgelopen anderhalf jaar. Het podium op bij het NK. Tijdens corona hebben we hard doorgetraind net als na alle beperkingen. Beiden in vorm en beiden zeer goed op weg naar dat podium.Luca Richardson was de beste zaterdag in de gewichtsklasse -50 kilo. Hij versloeg op rij: Wobbe Kruize uit Noord Holland, Jos van Wensveen uit Zuid Holland, Roan Wehman uit Midden Nederland, Mike de Rooij uit Noord Holland en in de finale Mohamed Noufal. Alle partijen met een maximale score Ippon.Tot de halve finales was Douwe Leushuis al drie keer te sterk voor zijn tegenstanders. De halve finale ging verloren met een foutje welke gelijk gestraft werd. In de partij om het brons ging het gelijk op. Douwe kwam echter iets meer dan tien seconden in de houdgreep waardoor hij achterstand opliep. Dit kon hij helaas niet rechtzetten. Beide judoka’s worden komende zaterdag gehuldigd bij hun club Judoschool Haagsma.