Douwe en Luca kampioen van Oost-Nederland!

door | okt 12, 2021 | Voorpagina Slider | 0 Reacties

Markelo, 9 oktober 2021 – Zaterdag was het de beurt aan de jeugd onder de vijftien jaar om kampioen van Oost-Nederland te worden. Tevens zich te plaatsen voor het NK wat over drie weken wordt gehouden.

Judoschool Haagsma kwam met elf deelnemers aan de start. De selectie is divers, wat wil zeggen dat er judoka’s net beginnen in deze leeftijdsklasse als  tegen de leeftijdsgrens aan. Voor de een mooie leermomenten en voor Luca Richardson en Douwe Leushuis een top dag. Beide judoka’s uit het Hengelose waren opperbest. Al hun wedstrijden werden met Ippon beslist, een maximale score. Daarmee werden zij kampioen van Oost-Nederland. Judoschool Haagsma reist over drie weken met zes geplaatsen judoka’s naar het NK wat in Leek wordt gehouden.

Judo Hengelo

Douwe