VAN JONG TOT OUD

van jong tot oud judoschool haagsma

Wist je dat je al kan beginnen met judo als je 2,5 jaar oud bent en dat je je hele leven lang judo kan beoefenen.

Tuimeljudo voor de jonge judoka
Tuimeljudo is voor de jonge kinderen vanaf 2,5 jaar. De jonge judoka leert spelenderwijs de beginselen van het judo op een veilige manier en in een veilige omgeving. De jonge judoka leert valbreken op verschillende manieren en samenwerken met andere kinderen. Tuimeljudo is goed voor de sociale en motorische ontwikkeling van het kind. Plezier staat voorop bij tuimeljudo. Wil je deze leuke, energieke ervaring meemaken. Neem contact met ons op voor meer informatie of schrijf je in voor een proefles.

Judoschool Haagsma heeft twee richtingen breedtesport en topsport.

Jeugdsport vanaf 6 jaar tot 16 jaar
Vanaf vijf jaar gaan we naar de volgende fase in je judoreis. Langzaam aan gaan we jou voorbereiden en nemen we je mee op weg naar…
In een kleinere omgeving kan de judoka kennis maken met wedstrijdjes doen. Je mag meedoen aan de puntencompetitie.
Je leert meer over judotechnieken en kan deze toepassen. Twee keer per seizoen is er een zogenaamd band- en slipexamen.
Hier verdien jij jouw bewijs van vaardigheid en draag je je nieuwe band of slip.

De groepen worden ingedeeld naar leeftijd:

• Groep 5 tot 7 jaar
    Groep 7 tot 9 jaar
    Groep 9 tot 11 jaar
    Groep 10 tot 13 jaar
    Groep 13 tot 16 jaar

Wedstrijdsport vanaf 15 jaar
Bij judoschool Haagsma bieden we de mogelijkheid om aan wedstrijd sport te doen. Als je wat je in de les geleerd hebt in het echt wil oefenen en de judo trainer vindt dat je er aan toe bent kun je lid worden van de wedstrijdselectie. Er zijn wedstrijdselecties van judoka’s tot 15 jaar, tot 17 jaar, tot 20 jaar en van senioren. (klik hier voor meer informatie)