OVER DE JUDOSCHOOL

over ons judoschool haagsma

Welkom bij Judoschool Haagsma, een actieve en gezellige judo vereniging met oog voor iedereen. Elke judoka is bij ons op z’n plek, van tuimelaar tot topsporter, van jong tot oud.

Onze missie: “Iedereen een fantastische judo-ervaring geven!”

Stoeien en jezelf beheersen, samenwerken en tegelijk bezig zijn met jezelf, omgaan met winst en verlies en respect hebben voor je tegenstander. Het zijn allemaal aspecten van judo, een verdedigingssport die ongeveer 135 jaar geleden werd uitgevonden in Japan. Judo – dat letterlijk ‘zachte weg’ betekent – is goed voor je motoriek, je coördinatie en soepelheid en je gevoel voor bewegen. Je traint er al je spiergroepen mee én je oefent tegelijk je sociale vaardigheden. Deze sport maakt je weerbaar, leert je omgaan met agressie en het beheersen daarvan en geeft je verantwoordelijkheidsgevoel en een flinke dosis zelfvertrouwen.
Natuurlijk is judo ook nog eens een geweldige wedstrijdsport. Want het is hartstikke leuk om dat wat je in de les allemaal leert eens ‘in het echt’ uit te proberen, in een spannende strijd tegen andere judoka’s

De vereniging Judoschool Haagsma is opgericht in 2010. Wij zijn een actieve, gezellige en groeiende club. Wat we graag willen? Judosport stimuleren in de breedte. Wij zijn er voor jong en oud, voor judoka’s, ouders en iedereen die geïnteresseerd is in judo. Nieuwe leden delen we eerst in op grond van hun leeftijd, daarna volgt een indeling op basis van lengte en gewicht. En natuurlijk houden we rekening met vriendjes of vriendinnetjes in een bepaalde groep! Spelenderwijs – door middel van een heleboel leuke activiteiten – leren kinderen allereerst de valtechnieken en ontdekken ze de basisprincipes, zoals behendigheid, durf, zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid.

Onze judo lessen worden gegeven door gekwalificeerde trainers in:

HengeloBorne, Wierden en Zwolle

Voor de informatie, lesroosters en locaties klikt u op de bovenstaande plaatsen.